המסע להצלת ילדי צרפת ולהביאם לחינוך תורני בארץ ממשיך

    צבי הדס No Comments on המסע להצלת ילדי צרפת ולהביאם לחינוך תורני בארץ ממשיך

    בישראל הצליחו לשלב כ-1400 ילדים במוסדות התורה על ידי הפעילים שהקרן ממנת ושעובדים בקרב העולים לשלוח ילדיהם למוסדות התורה ולא למוסדות ממלכתי דתי

    9:30
    06.05.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on ח"כ עמית הלוי: "הסיסמה 'לעולם לא עוד' חסרת כיסוי"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המסע להצלת ילדי צרפת ולהביאם לחינוך תורני בארץ ממשיך גדולי ישראל מארה"ב ימריאו מחר לביקור בזק בשיקאגו.

    בשבוע שעבר נערכה אסיפה במשרדי הנגיד ר׳ ראובן וואלף אודות המשך הפעילות של הקרן להצלת ילדי צרפת. באסיפה השתתפו האדמו"ר מסאטמר, הגאון רבי דוד פיינשטיין ראש ישיבת תפארת ירושלים, והגאון רבי אריה מלכיאל קוטלר ראש ישיבת לייקווד, כמו כן השתתפו האדמו״ר מהורדנקא ממנצסט׳ר, הגרי"ד טויב בן האדמו"ר מקאלוב והרה"צ מסיגוט בן האדמו"ר מסאטמאר. מצד הנגידים חברי הקרן השתתפו ר׳ רובי שראון, ר׳ ראובן וולף, ר׳ הערשל ליבערמאן ור׳ אליעזר קסטנבוים.

    במהלך האסיפה שמעו המשתתפים דו"ח מפורט על כל פעילות הקרן הן בישראל והן בצרפת. בישראל הצליחו לשלב כ-1400 ילדים במוסדות התורה על ידי הפעילים שהקרן ממנת ושעובדים בקרב העולים לשלוח ילדיהם למוסדות התורה ולא למוסדות ממלכתי דתי. בד בבד בצרפת הצליחו להציל כמה מוסדות שעמדו לפני סכנת סגירה על ידי משלוח סכומים נכבדים.

    העסקנים דיווחו שבפועל ההוצאות עולות פי כמה ממה שתוכנן מתחילה וצריכים לגייס עוד כספים בשביל הקרן. מה שעורר את גדולי ישראל לנסוע דווקא עכשיו בימי אלול, שזה זמן קשה לרבנים החיזוק בישיבות וקבלת הקהל של הרבי מסאטמר לרגל השנה החדשה, היו דבריו של הרב אברהם נאמן יו"ר הפעילים שסיפר על משפחות שלימות שבצרפת היו משתייכים לקהילה ומשהגיעו לארץ נתפזרו לישובים שונים ואין להם קהילות וזה גורם לירידה גדולה אצלם, אבל עכשיו שיש הצעות שונות להקים מרכזים בכמה מקומות בארץ, וכמובן זה עולה המון כסף. מששמעו זאת גדולי ישראל החליטו פה אחד לנוסע תיכף ומיד לגייס כספים ולא לחכות אחרי החגים כפי שתכננו מתחילה.

    הנגידים ר' רובי שראון ור׳ ראובן וולף לקחו על עצמם את המשימה, ושכרו מטוס פרטי שימריא מחר (שלישי) לביקור בן שמונה שעות לשיקאגו שם יתקיים מרתון של דינרים עבור הקרן.



    0 תגובות